☝ მოლოდინების განსაზღვრა (გამოწვევა)
მოცემულ საგანზე, მოვლენაზე, ადრე მიღებული ცოდნის "გამოწვევის" ფაზა:
- სასწავლო მიზნისა და შესაბამისი მოლოდინების განსაზღვრა;
- შინაარსთან დაკავშირებით წინარე ცოდნისა და გამოცდილების გააქტიურება;
- წინარე ცოდნის არაფორმალური შეფასება;
- პოზიტიური განწყობის შექმნა, ყურედღების კონცენტრირება, ინტერესისა და სწავლის მოტივაციის გაღვივება.
☝ ცოდნის კონსტრუირება (შინაარსის რეალიზება)
- სასწავლო მასალის გაცნობა;
- ინფორმაციის მოძიება დამუშავება;
- ახალი ცოდნის კონსტრუირება;
- ძირითადი საკითხებისა და ქვესაკითხების გამოკვეთა;
- შეკითხების დასმა;
- მოლოდინების გადახედვა და რეალურ პროცესთან შედარება.
☝ გამთლიანება (რეფლექსია)
- ძირითადი იდეების შეჯამება;
- ჩამოყალიბებული შეხედულებების გაზიარება;
- პიროვნული გამოხმაურება;
- მიღებული ცოდნის მნიშვნელიბისა და სარგებლიანობის განსაზღვრა;
- ცოდნის გაღრმავებისათვის საჭირო ახალი შეკითხვების ჩამოყალიბება;
- სასწავლო პროცესში მონაწილეობის შეფასება.
3. Рефлексия
⇮
2. Осмысление содержания
⇯
1. Вызов
1.Первая стадия – «вызов»
АКТИВИЗИРУЮТСЯ ЗНАНИЯ;
- ПРОБУЖДАЕТСЯ ИНТЕРЕС К ТЕМЕ;
- ОПРЕДЕЛЯЮТСЯ ЦЕЛИ ИЗУЧЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА;
- «ЛЮБОЕ МНЕНИЕ УЧАЩЕГОСЯ ЦЕННО.
2. Осмысление содержания
- НЕПОСРЕДСТВЕННАЯ РАБОТА С ТЕКСТОМ;
- ПРОЦЕСС СОПРОВОЖДАЕТСЯ ДЕЙСТВИЯМИ УЧЕНИКА;
- «ТЕКСТ» , ПИСЬМЕННЫЙ ТЕКСТ, РЕЧЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ, ВИДЕОМАТЕРИАЛ.
3. Рефлексия
- УЧЕНИК ФОРМИРУЕТ ЛИЧНОСТНОЕ ОТНОШЕНИЕ К ТЕКСТУ И ФИКСИРУЕТ ЕГО С ПОМОЩЬЮ СОБСТВЕННОГО ТЕКСТА ИЛИ СВОЕЙ ПОЗИЦИИ В ДИСКУССИИ;
- ПРОИСХОДИТ АКТИВНОЕ ПЕРЕОСМЫСЛЕНИЕ СОБСТВЕННЫХ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий