суббота, 18 марта 2017 г.

სწავლების სამფაზიანი მოდული


☝ მოლოდინების განსაზღვრა (გამოწვევა)  
 მოცემულ საგანზე, მოვლენაზე, ადრე მიღებული ცოდნის "გამოწვევის" ფაზა:

  • სასწავლო მიზნისა და შესაბამისი მოლოდინების განსაზღვრა;
  • შინაარსთან დაკავშირებით წინარე ცოდნისა და გამოცდილების გააქტიურება;
  • წინარე ცოდნის არაფორმალური შეფასება;
  • პოზიტიური განწყობის შექმნა, ყურედღების კონცენტრირება, ინტერესისა და სწავლის მოტივაციის გაღვივება.

 ცოდნის კონსტრუირება (შინაარსის რეალიზება)

  • სასწავლო მასალის გაცნობა;
  • ინფორმაციის მოძიება დამუშავება;
  • ახალი ცოდნის კონსტრუირება;
  • ძირითადი საკითხებისა და ქვესაკითხების გამოკვეთა;
  • შეკითხების დასმა;
  • მოლოდინების გადახედვა და რეალურ პროცესთან შედარება.
გამთლიანება (რეფლექსია)
  • ძირითადი იდეების შეჯამება;
  • ჩამოყალიბებული შეხედულებების გაზიარება;
  • პიროვნული გამოხმაურება;
  • მიღებული ცოდნის მნიშვნელიბისა და სარგებლიანობის განსაზღვრა;
  • ცოდნის გაღრმავებისათვის საჭირო ახალი შეკითხვების ჩამოყალიბება;
  • სასწავლო პროცესში მონაწილეობის შეფასება.
Три стадии урока:
  3. Рефлексия 
                ⇮
  2. Осмысление содержания
                ⇯
  1. Вызов  



 1.Первая стадия – «вызов»
    АКТИВИЗИРУЮТСЯ ЗНАНИЯ; 
  - ПРОБУЖДАЕТСЯ ИНТЕРЕС К ТЕМЕ; 
 - ОПРЕДЕЛЯЮТСЯ ЦЕЛИ ИЗУЧЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА;
 - «ЛЮБОЕ МНЕНИЕ УЧАЩЕГОСЯ ЦЕННО.

  2. Осмысление содержания

- НЕПОСРЕДСТВЕННАЯ РАБОТА С ТЕКСТОМ;
 - ПРОЦЕСС СОПРОВОЖДАЕТСЯ ДЕЙСТВИЯМИ УЧЕНИКА; 
- «ТЕКСТ» , ПИСЬМЕННЫЙ ТЕКСТ, РЕЧЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ, ВИДЕОМАТЕРИАЛ.

  3. Рефлексия 
- УЧЕНИК ФОРМИРУЕТ ЛИЧНОСТНОЕ ОТНОШЕНИЕ К ТЕКСТУ И ФИКСИРУЕТ ЕГО С ПОМОЩЬЮ СОБСТВЕННОГО ТЕКСТА ИЛИ СВОЕЙ ПОЗИЦИИ В ДИСКУССИИ; 
- ПРОИСХОДИТ АКТИВНОЕ ПЕРЕОСМЫСЛЕНИЕ СОБСТВЕННЫХ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий