ყველა მასწავლებელი უნდა ისახავდეს მიზნად ეფექტიანი გაკვეთილის ჩატარებას. კარგად დაგეგმილი და წარმართული გაკვეთილის საშუალებით მოსწავლეთა მოტივირებას, ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას უწყობს ხელს. სწორედ კარგად დაგეგმილ ეფექტიან გაკვეთილის წარმართვის შედეგად შეძლებენ მოსწავლეები მიზანმიმართულად გამოიყენონ რუსული ენა სხვადასხვა სიტუაციაში. შესაძლებელია ორმა მასწავლებელმა ჩაატაროს გაკვეთილი ერთი და იმავე წიგნით და ერთი და იმავე გეგმით, მაგრამ გავიდნენ სხვადასხვა შედეგებზე. ამიტომ უცხო ენის ეფექტიან გაკვეთილს აქვს თავისი სპეციფიკური მახასიათებლები.
1. გაკვეთილში უნდა იყოს ასახული მაღალი პროფესიული სტანდარტები. საქართველოში, ასევე როგორს სხვა მრავალ ქვეყანაში არსებობს უცხოური ენის მასწავლებლის სტანდარტი, რომელიც ზესტად ასახავს, რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვება მასწავლებელს. სტანდარტი მოიცავს იმ მეთოდებს და უნარებს. რაც მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს.
2.გაკვეთილი უნდა ასახავდეს ენის სწავლების ძირეთად პრინციპებს. თითოეულ გაკვეთილში უნდა გამოჩნდეს უცხოური ენის სწავლა- სწავლების, მოსწავლეთა საჭიროებების ანალიზისა და მათი სწავლის სტილების,ასევე ენის ბუნების საფუძვლიანი ცოდნა.
3.გაკვეთილი უნდა ისახავდეს მიზნად კონკრეტულ შედეგებზე გასვლას. სასწავლო მიზნების ფორმულირებისას უნდა გამოვიყენოთ შემდეგი ზმნები - გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები: წაიკითხავენ, ადაწერენ, აღწერენ, შეადარებენ, შექმნიან, მოისმენენ და გააანალიზებენ, შეაფასებენ ...სასწავლო მიზნები უნდა გამომდინარეობდეს ეროვნული სასწავლო გეგმის მისაღწევი შედეგებიდან და მოსწავლეთა საჭიროებიდან, მოთხოვნილებებიდან და ინტერესებიდან.
4.გაკვეთილზე უნდა მიეცეს მოსწევლეებს შესაძლებლობა რუსული ენა გამოიყენონ სხვადასხვა კონტექსტში. ამისათვის მოსწავლეებს უნდა შევთავაზოთ ენის სწავლების მრავალფეროვანი მეთოდები, რომელიც მოსცემს მოსწავლეს საშუალებას გამოიყენონ რუსული ენა, აქტიურად ჩავრთად ყველა მოსწავლე საგაკვეთილო პროცესში.
5 გაკვეთილზე უნდა იყოს ეფექტურად წარმართული. ამისათვის უნდა ვიზრუნოთ პოზიტიური სასწავლო გარემოს შექმნაზე, მასწავლებელს უნდა შეეძლოს კლასის მართვა, აკონტროლოს მოსწავლეთა ქცევა.
6.გაკვეთილი უნდა წარმოადგენდეს სასწავლო აქტივობების მთლიანობას.ენის გაკვეთილი წარმოადგენს აქტივობების ერთობლიობას, რომელთაც მივყავართ გაკვეთილის მიზნისაკენ. გაკვეთილის სტრუქტურის წარმატება დამოკიდებულია იმაზე, თუ როგორ გაართმევს მასწავლებელი თავს გაკვეთილის სამ ფაზას.
7.გაკვეთილზე უნდა შეიქმნას მომატივირებელი ატმოსფერო, რადგან ყველა მოსწავლე ერთნაირად არ არის განწყობილი უცხოური ენის გაკვეთილის მიმართ.
8. გაკვეთილზე უნდა ჩანდეს მასწავლებლის ინდივიდუალურობა. საკუთარი სტილი. ყველაზე დიდი გამოწვევა ენის მასწავლებლებისათვის მაინც მოსწავლეთა დაინტერესებაა. ამის გადასაჭრელად კი უნდა გვახსოვდეს, რომ ენის გაკვეთილები გავხადოთ სახალისო, ნაკლებად დამღლელი და მოსწავლეების პირად ინტერესებს მორგებული. (წყარო maswavlebeli.ge )
Эффективный урок1. Высокое научное обоснование стратегии и тактики управления познавательной деятельностью учащихся на основе закономерностей и принципов обучения;
2. Напряженная, посильная, в совершенстве организованная и результативная познавательная работа всех учащихся;
3. Тщательная диагностика причин, влияющих на качество занятий;
4. Творческий, нестандартный подход к решению конкретных задач в соответствии с имеющимися условиями и возможностями;
5. Дифференцированный подход к отдельным группам учащихся;
6. Эффективное использование каждой рабочей минуты учебного занятия;
7. Атмосфера, соревнования, деловитость, стимулирование, дружеское общение, высокая ответственность всех участников учебно-воспитательного процесса по результатам совместной работы.
Эффективный урок должен быть ориентированным на создание ситуации успеха участников урока, потому что современный урок сегодня-это активная (самостоятельная) деятельность. Эффективный урок формирует у его участников креативность, коммуникабельность, разного рода компетентности, когда участники урока максимально раскрывают свои способности, толерантны друг к другу.
▰уровень проведения и успешность урока зависит только от личности учителя, мастера;
▰ уровень проведения и успешность урока зависит от запаса знаний учителя, мастера;
▰ уровень проведения и успешность урока зависит только от уровня подготовленности учащихся;
▰ уровень проведения и успешность урока зависит от мастерства учителя, мастера и знаний учащихся в равной степени.
Комментариев нет:
Отправить комментарий