понедельник, 20 марта 2017 г.

რუსული ენის გაკვეთილები და ბლუმის ტაქსონომია


ბლუმის ტაქსონომია არის პედაგოგიური მიზნებისათვის შექმნილი კოგნიტური (შემეცნებითი) იერარქიული სისტემა. ტაქსონომია ხელს უწყობს აზროვნების განვითარებას. იგი ბერძნული სიტყვაა (Taxis  და  nomos), რაც ნიშნავს დიფერენცირებას რიგისა და კანონის მიხედვით.
  ბლუმის ტაქსონომიას მასწავლებლები იყენებენ სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინაში. რუსული ენის პედაგოგებს ბლუმის სააზროვნო უნარების კლასიფიკაცია სქემატურად ქვემოთ მოცემლი გრაფიკული ელემენტების სახით შემიძლია წარვუდგინო.  ⇓


ბლუმის ტაქსონომია უმთავრესად სხავადასხვა დავალებათა კლასიფიკაციის დროს გამოიყენება. მნიშვნელოვანია, თუ რამდენად ეფექტურად გამოვიყენებთ სასწავლო პროცესის დაგეგმვის დროს. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია რუსული ენის სწავლებისას, რომლის ძირითადი მიზნებია; მოსწავლეს გამოუმუშავდეს სხვა კულტურის წარმომადგენლებთან წარმატებული კომუნიკაციის უნარი, ჩამოუყალიბდეს დადებითი განწყობილება ენობრივ - კულტურული მრავალფეროვნების მიმართ, განუვითარდეს სამეტყველო უნარები ( მოსმენა, კითხვა, წერა, საუბარი) რუსულ ენაზე. რუსული, როგორც უცხო ენის სასწავლება ითვალისწინებს საკმაოდ ფართო და მრავალმხრივ ამოცანების გადაჭრას.   ამიტომ მეტად მნიშვლნელოვანია მიზნების შესაბამისი დავალებების შერჩავა,
       რუსული ენის გაკვეთილის ფარგლებში შემოგთავაზებთ დავალებათა დონეების მრავალფეროვნებას, დონეებთან დაკავშირებული ზმნების და შესაბამისი აქტივობების მაგალითებს.
             Таксономия мыслительных умений Блума (глаголы действия)

Уровень
Определение
Что делает учитель
Что делает учащийся
Какие ключевые термины используются для побуждения учащихся
Знание
Определение и отбор информации
Рассказывает, показывает, направляет
Воспринимает, запоминает, распознает
Перечислите, запомните, назовите
Понима-ние
Понимание предоставленной информации; формулирование проблемы собственными словами
Сравнивает, противопоставляет, демонстрирует
Объясняет, преобразовывает,  демонстрирует
Обсудите, определите, расскажите
Применение
Использование понятий в новых ситуациях
Наблюдает, помогает, критикует
Решает проблемы, демонстрирует знания
Примените,
измените, выберите, классифицируйте, завершите, продемонстрируйте, обнаружьте, инсценируйте,  исследуйте, интерпретируйте, соотнесите, покажите, сделайте набросок,используйте

 Анализ
Разбиение информации на связанные части
Направляет, исследует, информирует
Разделяет, обсуждает, раскрывает
Проанализируйте, оцените, сгруппируйте, классифицируйте, сравните, свяжите, противопоставьте, критикуйте, обсудите, различите, разделите, исследуйте, объясните, выведите, упорядочьте, соотнесите, выберите, разделите, проверьте

Синтез
Компиляция информации
Обобщает, оценивает, рассуждает
Обобщает, формулирует, планирует
Сгруппируйте, соберите, скомбинируйте, составьте, создайте, разработайте, сформулируйте, обобщите, объедините, придумайте, организуйте, спланируйте, подготовьте, предложите, перегруппируйте, перепишите, замените
Оценка
Оценивание на основе критериев
Уточняет, допускает, гармонизирует
Дискутирует, оценивает, выбирает
Докажите,  выберите, сделайте вывод, убедите, решите,  обоснуйте,  объясните,  предскажите, порекомендуйте, выделите, поддержите, проверьте, оцените
თუ კი ჩვენ, უცხო ენის მასწავლებლებმა, სასწავლო მიზნების კლასიფიკაცია:
➽დავინახეთ ამ "ვარდში";
➽გავიაზრებთ ამ  "პირამიდის" დახმარებით;
➽გამოვიყენებთ "ხე"- სასწავლო მიზნებით/დავალებებით დახუნძლულ ვაშლების ან მსხლების სახით;
➽გავაანალიზებთ კოლეგებთან ან მოსწავლეებთან ფილმს;
➽შევქმნით საკუთარ რესურსებს/პროდუქტს, გალამაზებულს მრავალფეროვანი ვებ-ლოგოებით;
➽შევქმნით  "ბლუმის" საკუთარ იმტერპრეტაციას,
 უნდა ვიმედოვნოთ, რომ ხვალინდელი გაკვეთილი დღევანდელზე  უფრო განსხვავებული და საინტერესო იქნება.
    ჩვენს წინაშეა მოდელი, რომელიც დაგვეხმარება ამ მიზნის მიღწევაში...


წყარო:  ბლუმის სააზროვნო დონეების შესაბამისი დავალებების შექმნა ძირითადი სიტყვების გამოყენებით ( აქ...)

Комментариев нет:

Отправить комментарий